Ristintie
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ristintie

Kaikille avoin kristillinen kirjoitusfoorumi, Runoja musiikkia ja ajatuksia
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Sanoja juuri tälle päivälle::

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeMa Maalis 02, 2009 4:01 pm

Maanantai 2.3.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

Jeesus kuuli sen ja sanoi: ”Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.”
Matt. 9:12


Miten meitä sairaita yritetäänkään parantaa? Suurilla lupauksilla, väärällä rauhalla, uskoon tai suuriin parantajiin vedoten. – Jos parantumista ei tapahdu, on syy sairaassa. Usko ei ollut tarpeeksi vahva. Hoidetut jätetään syyllistettyinä sairautensa kanssa kahden. Jumalakaan ei voi heitä auttaa, koska he eivät usko tarpeeksi. Ihmisten ja Jumalan hylkäämä on todella yksin.
Onneksi Jeesus näkee ja on lähellä. Hän sanoo: ”Ole turvallisella mielellä, sinun syntisi on annettu sinulle anteeksi.” Jos Jeesus ei tuomitse, ovat ihmistenkin tuomiot merkityksettömiä ja turhia. Niillä ei ole mitään voimaa. Sinä olet Jumalan lapsi, eikä kukaan voi riistää sinua hänen käsistään.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Sanoja juuri tälle päivälle:: T31086
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeSu Maalis 01, 2009 10:49 am

Sunnuntaina 1 maaliskuuta 2009



Sunnuntai 1.3.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna


Vähät vuoteni ovat jo kuluneet. Aivan pian minä lähden tielle, jolta ei ole paluuta.
Job 16:22



Elämä kulkee nopeasti loppuaan kohti. Mitä enemmän karttuu ikää, sitä nopeammin vuodet tuntuvat vierivän. Kukaan ei tiedä elämänsä pituutta. Kukaan ei tiedä, milloin on viimeinen portti edessä. Siksi on oltava valmis lähtemään milloin tahansa. Mutta miten siihen voisi ylipäätään valmistautua? – Tilivälit Herran Jeesuksen kanssa on pidettävä lyhyinä. Teemme jatkuvasti syntiä ja tarvitsemme jatkuvasti henkilökohtaista syntien anteeksiantamuksen vakuutusta sanan ja sakramentin kautta. On hyvä hakeutua säännöllisesti sanan ääreen. Sana synnyttää Jumalan janon ja Jumalan jano ajaa taas Kristuksen luokse. Näin tärkeimmät tulevat tärkeimmiksi ja elämässä kohdattavat asiat saavat oikeat mittasuhteet.
Herraa odottavalle taivaaseen pääsyn läheisyys muuttuu hiljaiseksi odotukseksi. Pelko vaihtuu taivaan toivoksi.



Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Sanoja juuri tälle päivälle:: D028
Ulkoiluinnostusta!!

Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeLa Helmi 14, 2009 4:07 pm

Lauantai 14.2.2009

...näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille
kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä. Gal. 1:16


Kun Jumala kutsuu ja antaa tehtävän, ei pidä katsoa taakseen eikä kysyä
neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä. – Jos Mooses olisi perustanut komitean erämaassa,
harhailisi kansa siellä vieläkin.
Kun Jumala kutsuu, on lähdettävä sokeana ja alastomana,
heikkona ja osaamattomana, ilman lahjoja ja ilman tietoa.
– Silloin saadaan nähdä, että Herra varustaa, antaa näkökykyä,
johdattaa ja varjelee juuri niin kuin on sopivaa ja tarpeen.
Liikkeelle lähtemisen hedelmänä saadaan huomata, että elämästä tuli elämisen arvoinen.



--------------------------------------------------------------------------------

Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeTo Helmi 12, 2009 10:48 am

Torstai 12.2.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna
Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki, mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme.
Hepr. 12:1




On kiusaus ajatella, että evankeliumi on löydetty alkuseurakunnan jälkeen uudelleen vasta oman työn ja toiminnan aikana. Ikään kuin kirkossa olisi kestänyt kaksi tuhatta vuotta hiljaisuus, eikä sen pitkällä historialla ja historian opetuksilla olisi mitään painoarvoa.
Mutta jokaiselta kirkon historian vuodelta löytyy niitä, jotka ovat panneet toivonsa evankeliumiin. He ovat eläneet armoon turvaten ja ovat mieluummin antaneet henkensä kuin kieltäneet Herransa. Tämä todistajien suoranainen pilvi on meille suuri uskon esikuva. Pankaamme mekin pois kaikki, mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme uskon juoksu sinnikkäästi loppuun saakka.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeKe Helmi 11, 2009 6:48 pm

Heikentyvän ihmisen
pelastus on Kristus


Elämän taipaleella ihmistä riisutaan. Hän huomaa, kuinka hatara ruumiin ja mielen
terveys on. Ihminen näkee, ettei hän voiluottaa elämässään ruumiinsa tai mielensä
voimiin. Kaikki, mitä ihmiselle on annettu,voidaan ottaa häneltä milloin tahansa pois.
Vaeltaessaan elämän polkuja ja valtateitä ihminen huomaa, miten merkityksetöntä
ja mitätöntä hänen hurskautensakin on.


Pienen kiusauksen ja jokaisen lankeemuksen jälkeen kristitty näkee, että hänen
pyhyydessään ei ole mitään, minkä varaan rakentaa.
Vaikka elämä antaa meille paljon, toisinaan se näyttäytyy meille
kipeänä luopumisena ja elämisen tukirakenteiden
romahtamisena.

Viime kädessä syntisen ihmisen taivallus on juuri tätä: kaiken menettämistä,
kaikesta luopumista.

Mutta juuri näin meille pitääkin käydä.
Elämän matkalla Jumala riisuu meitä.
Riisuttaville ja elämässään kaikkensa jo menettäneilleJeesus Kristus
antaa synnit anteeksi, elämän ja autuuden. Koska Jumala on sama eilen,
tänään ja huomenna, saamme luottavaisesti laskea elämän alun
ja elämän lopun ja kaikki hetkemme niiden välillä rakastavan,

armahtavan ja pelastavan Kristuksen käsiin.

MM
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
donatello

donatello


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 20.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeLa Helmi 07, 2009 11:37 am

Vaikka minä olisin
juuriltani kiskottu
poikkisahattu
runneltu
ja palasiksi hajotettu

Vaikka minä olisin
monennimisten
ahdistusten puristama,
maahan muserrettu, rujo,
en ole toivoton.

Sillä minä tiedän
Lunastajani elävän
ja näkevän tämän.

Hän kokoaa särkyneet palaset,
hoitaa juuret
ja ottaa ahdistukseni kantaakseen.



/Kirj. Anni Korpila – Onni Terävä/






Sanoja juuri tälle päivälle:: T31016
Takaisin alkuun Siirry alas
donatello

donatello


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 20.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimePe Helmi 06, 2009 12:31 pm

Perjantai 6.2.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

Apostolit sanoivat Herralle: ”Anna meille vahvempi usko!”
Luuk. 17:5




Kukapa kristitty ei rukoilisi usein tätä rukousta? Kukapa ei kaipaisi vahvempaa uskoa? Kukapa ei joutuisi kamppailemaan tosissaan epäuskoaan vastaan? On elämän merkki, että rukoilee itselleen vahvempaa uskoa.
Jumala vastaa viemällä ahdistaviin elämäntilanteisiin, vaikeiden ihmisten yhteyteen ja harhaoppien ympäröimäksi. Jumala vie pimeään ja ahtaalle, ottaa elämän tukipilareita yksi kerrallaan pois. Kaikki tämä tekee tietä evankeliumille. Vain heikko tarvitsee iankaikkisia käsivarsia, vain syntinen tarvitsee armahdusta, vain tyhjäksi tehdyssä sydämessä on tilaa evankeliumille. Herra, anna minulle vahvempi usko!


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.



Hyvää viikonloppua
lenkkeilyn tai lätkän
merkeissä Sanoja juuri tälle päivälle:: T31031!!!!
Takaisin alkuun Siirry alas
donatello

donatello


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 20.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeTo Helmi 05, 2009 9:35 am

Torstai 5.2.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna
Kun nyt olen vanha ja harmaapäinen, älä hylkää minua, Jumala. Minä julistan tuleville polville kätesi mahtia ja tekojesi suuruutta.
Ps. 71:18




Paras tapa julistaa tuleville polville Jumalan suuria tekoja on elää itse uskossa Jeesukseen. Lapset ottavat vanhemmiltaan mallia hyvässä ja pahassa. Jos he näkevät, että vanhemmat turvaavat uskossa Jeesukseen ja elävät tuon uskon mukaisesti, he saavat parhaan mahdollisen todistuksen. Rehellinen elämä kristittynä kantaa ajallaan hyvää hedelmää, vaikka se ei aina onnistuisikaan niin mallikkaasti kuin haluaisimme.
Pakottaminen sanan kylvämisessä
kääntyy itseään vastaan. Ketään ei voida komentaa uskoon. Väkisin syötetty uskonnäkemys on tuomittu kääntymään lopulta itseään vastaan.
Kun meillä on herkkä tunto sanan edessä ja sydämessä pyyntö, ettei Jeesus koskaan hylkäisi, kantaa tuo usko ajallaan myös hedelmän tuleville sukupolville saakka.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
donatello

donatello


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 20.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeKe Helmi 04, 2009 10:07 pm

Keskiviikko 4.2.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus – mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska tai ahdistus, vaino tai nälkä, alastomuus, vaara tai miekka?
Room. 8:34–35




Kuka voi tuomita meidät kadotukseen: toinen ihminen, toisin uskova vai oma, syyttävä omatunto? Ei, vaan ainoastaan Jeesus Kristus! Mikä voi erottaa Jumalan rakkaudesta: elämää raastava tuska, sairaus, vaino vai köyhyys? Ei, ei mikään ihmisen elämään liittyvä asia voi erottaa meitä Kristuksen rakkaudesta, olkoon se kuinka traaginen tai outo tahansa.
Uskovan elämää voivat kohdata monenlaiset ahdingot. Mutta Kristus pysyy samana ja hän on uskollinen. Kaikessa hän on itse meidän kanssamme. Kaikessa kärsimyksessämme on hänelläkin kärsimys. Kukaan tai mikään ei voi erottaa Jeesuksesta. Näin lupaa meille tänään Jumala itse sanansa kautta, eikä se sana koskaan valehtele.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä
Takaisin alkuun Siirry alas
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeMa Helmi 02, 2009 10:55 am

Maanantai 2.2.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

Minä tiedän sinun tekosi. Edessäsi on nyt avoin ovi, minä olen sen avannut, eikä kukaan voi sitä sulkea. Sinun voimasi ovat vähäiset, mutta sinä olet ottanut sanani varteen etkä ole kieltänyt nimeäni.
Ilm. 3:8




Kun palvelemme Jeesusta omalla paikallamme, ei meiltä vaadita yli-inhimillisiä voimia tai epäinhimillisiä suorituksia. Ei myöskään ihmisten ylistämää uskonsankaruutta tai jumalallista erehtymättömyyttä sanoissa ja teoissa.
Jeesus ylistää sanaan sitoutumista ja sitä, ettei oltu kielletty hänen nimeään. Jeesus tunsi seurakuntansa ja sen jäsenet tarkkaan, vaikka ihmisten silmät eivät sitä havainneet. Hän tiesi senkin, että seurakunta oli voimiltaan vähäinen. Mutta tärkeintä oli, että se oli uskollinen, niin kuin Jumala itse on uskollinen.
Kun edessäsi on uusi tehtävä, pidä kiinni Jumalan sanasta, vaikka yksikään ihminen ei olisi sitä todistamassa. Älä koskaan kiellä Jeesuksen nimeä. Jeesus kulkee edelläsi, saat kulkea hänen omanaan avoimista ovista. Niitä ei kukaan voi sulkea.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.

Hyvää Helmikuuta!



king Poe
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeLa Tammi 31, 2009 10:04 am


Tänään 31 tammikuuta 2009



Ajattelen paljon sinua.
Ajattelen sitä hetkeä,
jona me hyvän aIkaa sitten,
seisoimme avoimen haudan partaalla hyvästelemässä
rakkainta, mitä sinulla on ollut.
Siitä lähtien minun päässäni ja sydämessäni
on risteillyt monelaista, jota en silloin sanonut,
koska sydämesi oli jo muutenkin liian täynnä.

Tahtoisin mielelläni silloin tällöin
kulkea muutaman askelen rinnallasi,
kun tiesi näyttää olevan erityisen tukossa.

En voi ottaa sinulta yksinäisyyttäsi pois.
Mutta sinun on hyvä tietää, että olen
sinua lähellä surussasi,
niin lähellä kuin ihminen voi olla,
kunnes elämäsi ehkä jälleen käy
valoisammaksi.




(Jörg Zink)
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeTo Tammi 29, 2009 10:21 pm

Torstai 29.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna
Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet.
Ps. 139:8




Jeesusta ei voi paeta mihinkään. Ei, vaikka kuinka yrittäisi ja kuinka luulisi siinä onnistuneensa. Voi paeta vaikka tuonelaan tai nousta taivaaseen, sielläkin Jeesus on lähellä ja kutsuu luokseen. Vaikka olisi karistanut kristinuskon jaloistaan ja löytänyt toisen totuuden tai olisi täyttänyt uskon paikan kaikella muulla, ei voi välttää kohtaamasta vielä Jeesusta. Kun Jeesus tulee takaisin toisen kerran ja hänen enkelinsä hakevat jokaisen ihmisen tuomiolle, ei ole mitään paikkaa, mihin paeta. Silloin avataan kirjat, joihin kaikki on kirjoitettu.
On suuri armo, että Jeesusta ei voi paeta, koska silloin häntä ei voi myöskään milloinkaan lopullisesti kadottaa. Hän on lähellä ja kuulee, silloinkin kun joku luulee olevansa lopullisesti hukassa. Jeesus ei ole koskaan kaukana yhdestäkään meistä. Hän on aina vain rukouksen, tai vain huokauksen päässä.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
donatello

donatello


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 20.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 1:30 pm

Keskiviikko 28.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

Minä kaitsen itse lampaitani ja vien itse ne lepäämään – näin sanoo Herra Jumala. Minä etsin eksyneen ja tuon takaisin laumasta harhautuneen, minä sidon murtuneen jalan, minä hoivaan uupunutta, ja vahvat ja lihavat minä pidän kurissa. Minä kaitsen laumaani niin kuin sitä tulee kaita.
Hes. 34:15–16

Hyvä Paimen kaitsee lampaitaan, vie ne lepäämään, etsii, tuo takaisin harhautuneen, sitoo murtuneen jalan, hoivaa uupunutta ja laittaa rajat itseriittoisille. Tätä esimerkkiä tulee jokaisen kristityn seurata. Erityisesti se koskee seurakuntien paimenia. Sanassa syystä varoitetaan kaikkia pyrkimästä paimenen virkaan, koska heiltä vaaditaan muita enemmän ja heidät myös tuomitaan kerran ennen muita. Paimenen tulee siksi todella tuntea Jumala ja hänen tahtonsa ja hänen tulee elää lähellä Jeesusta. Muuten tehtävästä ei voi tulla mitään.
Paraskaan paimen ei ole oikea paimen, ellei hän kulje Jeesuksen johdatuksessa. Huonoinkaan paimen ei ole väärä paimen, jos hän kulkee Herran käden alla.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
donatello

donatello


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 20.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeTi Tammi 27, 2009 2:06 pm

Tiistai 27.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna
Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista, jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.
Joh. 14:27



Vasta uskoontulleelle kysymys sielun rauhasta on usein suorastaan kipeä. Kun armo on kirkastunut, tulisi sielulla olla rauha. Näinhän kovasti vakuutettiin. Kuitenkin sielunelämässä jatkuu suuri mylläkkä ja sydämessä vallitsee kaikkea muuta kuin rauha. Olotila muistuttaa enemmän suoranaista sotatilaa. Maailma huutaa takaisin omaansa, ja Jumalan valtakunnan salaisuudet ovat vielä kovasti hämärän peitossa. Jotakin tapahtui, kun usko aukesi, mutta rauhasta ei ole tietoakaan. Onko siis koko usko väärää tai vain luuloteltua?
Rauha Jumalan kanssa tarkoittaa ennen kaikkea sitä, että emme ole enää Luojamme kanssa sodassa, vaan olemme kääntyneet kulkemaan samaan suuntaan. Se, milloin rauha tunteena laskeutuu sydämeemme, on toisarvoinen kysymys. Oleellista on se, että olemme nyt hänen, vallitsee sydämessä sitten rauha tai levottomuus!


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeMa Tammi 26, 2009 1:38 pm

Maanantai 26.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna
Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
2 Piet. 2:20




Kun armon kirkastumisen jälkeen kääntää selkänsä Jeesukselle, altistaa itsensä lopullisen paatumisen hirvittävään vaaraan. Se on vakava tila, joka saattaa Pyhän Hengen murheelliseksi ja myös toiset uskovat.
Armon kirkastumiseen saattaa liittyä hienoja tunteita. Sen jälkeen on kuitenkin opittava elämään uskosta eikä näkemisestä. Se on monelle vasta uskoon tulleelle liian kova paikka.
Synti alkaakin taas tuntua makeammalta kuin kuiva usko, maailma ihanammalta kuin etäinen taivas. Kuinka taitavasti perkele ihmistä harhauttaakaan, kuinka sokeaksi voikaan hänet tehdä! Vaarassa olevalle vain yksi sana: palaa pian takaisin, äläkä hetkeäkään enää leiki tulella.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.



Sanoja juuri tälle päivälle:: Sign0096
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeSu Tammi 25, 2009 3:17 pm

Sunnuntai 25.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna
Hänen luokseen tuli silloin muuan spitaalinen. Mies heittäytyi maahan hänen eteensä ja sanoi: ”Herra! Jos vain tahdot, sinä voit puhdistaa minut.” Jeesus ojensi kätensä, kosketti miestä ja sanoi: ”Minä tahdon. Tule puhtaaksi.” Heti mies parani taudistaan.
Matt. 8:2–3




Jumala on parantanut rukouksen kautta satoja ja tuhansia sairaita tai muuten vaivanalaisia ihmisiä. Jumala on myös jättänyt parantamatta satoja ja tuhansia sairaita tai muuten vaivanalaisia ihmisiä. – Miksi näin käy? Onko toisten usko vahvempi vai rukous tehokkaampi kuin toisten?
Kokenut Jumalan mies sanoi kerran viisaasti. Kaikkiin rukouksiin tulee liittää sanat: ”Tapahtukoon se, mikä kirkastaa parhaiten sinun nimeäsi.” Jos se kirkastaa Jumalan nimeä sinun elämässäsi tai lähimmäistesi keskuudessa, että hän parantaa vaivasi, niin hän sen tekee. Jos se, että kannat vaivasi parantumatta Jeesukseen luottaen kirkastaa hänen nimeään enemmän, ei vaivaasi vielä oteta pois.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeLa Tammi 24, 2009 9:20 am

Lauantai 24.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna



Miten minä voisin hylätä sinut, Efraim, jättää sinut, Israel! Miten voisin hylätä sinut niin kuin hylkäsin Adman, tehdä sinulle niin kuin tein Seboimille! Minun sydämeni heltyy, minut valtaa sääli. En anna vihani raivota, enää en tuhoa Efraimia. Minä olen Jumala enkä ihminen. Minä olen Pyhä, olen sinun lähelläsi, en tule luoksesi vihan vimmassa.
Hoos. 11:8–9


Jumala tietää kaikki sinun syntisi. Hän on nähnyt lankeemustesi määrän, mutta ei muistele niitä ihmisen lailla. Vaikka olet synneilläsi kiusannut Jumalaasi, ei hän voi sinua hylätä, vaan hän säälii sydämessään sinua.
Jumalan katsellessa sinua hän näkee kaiken ja ottaa huomioon kaiken. Vaikka hän on Pyhä ja pyhyydessään pelottava, tulee hän sinua lähelle. Hän ei tule vihan vimmassa, sillä Isän sydän on Jeesuksen ristinkuolemassa sovitettu ja leppynyt. Kun Jumalasi tulee sinua lähelle, olet kokonaan turvassa. Suurin tulee ja ympäröi sinut, eikä sinulta puutu mitään. Jumalan syli on maailmankaikkeuden turvallisin paikka.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.

Oikein levollista viikonloppua!
toivoo
poe Sanoja juuri tälle päivälle:: Snoopy
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimePe Tammi 23, 2009 1:54 pm

Perjantai 23.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

Siitä me ymmärrämme, että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme, jos se meitä jostakin syyttää. Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken.
1 Joh. 3:19–20


Jos sydämemme syyttää meitä senkin jälkeen, kun olemme asiamme jättäneet Jumalamme käsiin katumuksessa ja uskossa, meidän ei tarvitse enää olla huolissamme. Jos sydämemme vielä syyttääkin, on Jumala suurempi kuin sydämemme ja tietää kaiken.
Sydän saattaa syyttää silloinkin, kun olemme olleet totuuden puolella. Kun ihmistä syyllistetään tarpeeksi, hän syyllistyy, olkoon itse asia totta tai valhetta. Ja perkele, kaiken valheen isä, mielellään syyllistää Jeesukseen uskovia suistaakseen heidät Jumalan suorilta poluilta.
Jätä asiasi uskossa Jumalan käsiin ja kiitä häntä siitä, että kaikki synnit ovat Jeesuksessa anteeksiannetut. Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva sydämesi ja ajatuksesi Jeesuksessa Kristuksessa. Näin syytöksetkin vaimenevat ajallaan.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeTo Tammi 22, 2009 12:54 pm

Torstai 22.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna
Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen, hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.
Sef. 3:17



Jumala iloitsee juuri sinusta. Sinä olet hänen rakkautensa kohde, hänen suuri ilonsa ja riemunsa. On ehkä vaikea uskoa omalle kohdalle nämä sanat. Mutta totta ne ovat siitä huolimatta, jaksammeko me niihin uskoa vai emme.
Jumala on voimallinen, koko taivaan ja maan Luoja. Hän on pyhä ja kaikkivaltias. Silti hän tulee yksittäistä ihmistä lähelle ja iloitsee tästä niin kuin ainoasta lapsesta iloitaan. Hän on tehnyt meidät rakkaudessaan uudeksi kasteen ja uskon kautta. Ja hän lupaa auttaa meitä.
Hän iloitsee ja riemuitsee meistä, eivätkä nämä ilo ja riemu riipu tekemisistämme tai saavutuksistamme, vaan ne johtuvat yksinkertaisesti vain siitä, että olemme hänen luomistöitään. Taivaassa tehty!


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.


Sanoja juuri tälle päivälle:: Icon_syda :mellistä aurinkoa tänään....................
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeKe Tammi 21, 2009 1:40 pm

Keskiviikko 21.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

”Jos voit?” vastasi Jeesus. ”Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo.” Silloin pojan isä heti huusi: ”Minä uskon! Auta minua epäuskossani!”
Mark. 9:23-24


Kuinka suuri asia onkaan, että Raamattuun on talletettu ihmisten kokemukset ja ajatukset sellaisina kuin ne ovat oikeasti esiintyneet. Jos Raamatussa olisi vain suuren uskon esikuvia ja erehtymättömiä ihmisiä ilman elämän murheita, emme voisi koskaan kokea olevamme Jumalan rakkauden kohteina tällaisina kuin olemme.
Sairaan pojan isän huuto on niin äärimmäisen tuttu jokaiselle rehelliselle kilvoittelijalle. Minä uskon, minä tahdon uskoa. Minun sieluni janoaa uskoa, ja silti koko ajan taistelen epäuskoani vastaan. Uusi ihminen uskoo, vanha tahtoo vaivuttaa uneen ja epäuskoon. Jeesus tuo kuitenkin valon, koska hän tietää meidän jäävän muuten pimeyden vangeiksi. Jeesus, minä uskon, auta minua epäuskossani!


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeTi Tammi 20, 2009 11:08 am

Tiistai 20.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

Mutta keskipäivällä, kuudennen tunnin aikaan, tuli pimeys koko maan ylle, ja sitä kesti yhdeksänteen tuntiin saakka. Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: ”Eeli, Eeli, lama sabaktani?” Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?
Matt. 27:45–46


Golgatan ristillä roikkui ainoa ihminen, jonka Jumala on hylännyt. Jeesus oli tullut koko maailman synniksi, kaikkien syntien kantajaksi. Hänen harteillaan oli Jumalan viha ja tuomio, ettei niiden tarvitsisi olla koskaan enää kenenkään muun harteilla.
Kun Jeesus huusi suuressa ahdistuksessa ja tuskassa Isältään hylkäämisensä syytä, hän oli tuolloin pimeyden sydämessä, eikä niin suuressa hätätilassa ole ollut yksikään ihminen ennen sitä eikä tule koskaan olemaan.
Mutta juuri silloin Jeesus kantoi meidän kipumme ja otti taakakseen meidän sairautemme. Jeesuksen haavojen kalliilla hinnalla meidät parannettiin. Siksi hän oli Jumalan hylkäämä. Voittaakseen kuoleman kuolemallaan ja avatakseen syntisille taivaan.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeMa Tammi 19, 2009 11:41 pm

Maanantai 19.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

Sinun tulevat päiväsi hän turvaa, hetkestä hetkeen, hänellä on varattuna apua yllin kyllin, viisautta ja tietoa. Siionin aarre on Herran pelko.
Jes. 33:6


Sinulla ei ole elämässäsi oikeasti montaakaan murhetta. Voit toki murehtia vaikka tuhannesta asiasta ja kantaa huolta koko maailman tilasta. Mutta oikeita murheita, joista on syytä todella olla murheissaan ei ole monta, oikeastaan vain yksi.
Ainoa murhe on se, elätkö Jeesuksen omana. Luotatko häneen, jota kutsut Jumalaksesi, vai touhuatko kaikkea muuta ja turvaatko lopulta johonkin omaasi? Sillä se, kehen tai mihin luotat ja keneltä tai miltä odotat elämääsi kaikkea hyvää, on todellisuudessa sinun Jumalasi. Jos tämä yksi asia on kunnossa, on kunnossa kaikki muukin. Sinun tulevat päiväsi hän kyllä turvaa, hetkestä hetkeen, hänellä on varattuna apua yllin kyllin, viisautta ja tietoa. Siionin oikea aarre on Herran pelko. Kaikki muu tulee sen myötä.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeSu Tammi 18, 2009 12:30 pm

Sunnuntai 18.1.2009Sanoja juuri tälle päivälle:: Vehna

Hän leikkaa minusta pois jokaisen oksan, joka ei tuota hedelmää, mutta jokaisen hedelmää tuottavan oksan hän puhdistaa liioista versoista, jotta se tuottaisi hedelmää entistä enemmän.
Joh. 15:2


Jumalamme hoitaa meidät sairastuneet oksat terveiksi ja tekee meille, mitä parhaaksi näkee. Jos hän ei hoida meitä niin kuin puutarhuri viiniköynnöksiään, me pilaannumme ja tuhoamme pian koko muunkin sadon. Leikkaaminen ja hoitaminen on paljon parempi vaihtoehto kuin se, että meidät leikattaisiin kokonaan irti totisesta viinipuustamme, Kristuksesta.
Leikattavaltahan ei odoteta hedelmää omassa varassaan. Hän saa kaiken ravinnon puun rungon, auringon ja sateitten välityksellä. Näiden yhteisvaikutuksesta hedelmä voi kypsyä hyväksi. Kun turhat oksat on leikattu, saa hedelmä kasvaa entistä paremmaksi myös meidän kauttamme. Se on siunattu ja salattu ihme.


Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimeLa Tammi 17, 2009 12:06 pm

Lauantai 17.1.2009


– Jos käännytte ja pysytte levollisina, te pelastutte, hiljainen luottamus on teidän voimanne. Mutta te ette tahdo vaan sanotte: ”Ei, me kiidämme ratsun selässä” – niin te saattekin kiitää pakoon – ”ja juoksijan selässä me ratsastamme!” – mutta nopeasti juoksevat myös teidän takaa-ajajanne. Kuitenkin Herra vain odottaa, että voisi olla teille armollinen, hän nousee armahtamaan teitä.
Jes. 30:15–16,18

Jumala, minäkin olen juossut sinun asioillasi ja omillani niin, että en ole ehtinyt hetkeksikään pysähtyä. Kaiken pitäisi tapahtua nyt tai heti, viivyttely on pahasta, ja siksi minä juoksen ja juoksen saamatta kuitenkaan kiinni siitä, mitä tavoittelen.
Nyt päätän pysähtyä ja lopettaa tämän juoksuni. Hiljennyn sinun edessäsi ja kuuntelen, mitä tahdot minulle sanoa. Sinä ohjaat minua levollisuuteen ja luottamiseen. Hiljainen luottamus sinuun on voimani, ei suuri vauhti ja yritys. Sinun asiasi, Jumalani, edistyy parhaiten, kun kiirehdin hitaasti. Olen levollinen, luotan sinuun.






--------------------------------------------------------------------------------

Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Poe
Admin
Poe


Viestien lukumäärä : 74
Join date : 12.01.2009

Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitimePe Tammi 16, 2009 2:09 pm

Sanoja juuri tälle päivälle:: Ruis11

Perjantai 16.1.2009


Herra lähetti heille kärsimyksiä ja lannisti heidän uhmansa. He murtuivat, eikä kukaan auttanut heitä. Mutta hädässään he huusivat avuksi Herraa, ja Herra pelasti heidät ahdingosta.
Ps. 107:12–13



Jumala joutuu lannistamaan meidän uhmaamme aika ajoin. Sillä niin nopeasti ihminen luulee olevansa jotakin ja kerää kunniaa teoistaan ja toimistaan itselleen. Mitä suurempia lahjoja Jumala antaa, sitä suurempi on siksi myös ristin varjon oltava. Niitä, joita hän tahtoo käyttää työssään, on lannistettava omasta voimastaan ja tahdostaan, niin että he murtuvat Jumalan väkevän käden alle.
Kun Herran oma on inhimillisen lohdutuksen tavoittamattomissa, tulee Jeesus hänen luokseen ja auttaa. Jumalan kasvatustavat ovat aina lopulta kiitoksen aihe, sillä Jumala valmistaa siinä vain taimia omaan tarhaansa. Heitteille hän ei omiaan jätä, vaikka kokisimmekin välillä syvää yksinäisyyttä. Jumala on uskollinen, eikä hän kadu armoaan tai lahjojaan tai meidän kutsumistamme yhteyteensä ja evankeliumin työhön.



--------------------------------------------------------------------------------

Teksti on lyhennelmä tämän päivän hartaustekstistä, Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä Jumalan kämmenellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ristintie.palstani.com
Sponsored content





Sanoja juuri tälle päivälle:: Empty
ViestiAihe: Vs: Sanoja juuri tälle päivälle::   Sanoja juuri tälle päivälle:: I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sanoja juuri tälle päivälle::
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ristintie :: Yleistä-
Siirry: